- Nie ma jednego systemu zachowania w takich sytuacjach. Jednak zareagować powinien operator urządzenia, którego obowiązkiem jest obserwowanie tego, co dzieje się z klientami. Szczególnie, gdy urządzenie działa - wyjaśnia Paweł Cebula, dyrektor Śląskiego Wesołego Miasteczka.
Dlaczego jednak karuzele i inne atrakcje w parkach rozrywki nie posiadają żadnego rodzaju przycisku czy klawisza, którym klient mógłby zatrzymać urządzenie? Lub przynajmniej zaalarmować obsługę, że coś jest nie tak? I czy na terenie parków rozrywki pracują na stałe lekarze lub ratownicy medyczni?
W trakcie szukania odpowiedzi przez redaktora Janusza Weissa okazało się m.in., że są urządzenia - np. popularny rollercoaster - których w trakcie działania nie może zatrzymać nawet operator...
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Prowadzi: Janusz Weiss
Goście: Paweł Cebula (Śląskie Wesołe Miasteczko), urzędniczka warszawskiej dzielnicy Bemowo
Data emisji: 16.09.2015
Godzina emisji: 17.30
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres weiss@polskieradio.pl.
asz/ei
Ale zabawa! A co, gdy źle się poczujesz? - Jedynka - polskieradio.pl