Ocena debaty. Ekspert: wśród bezokich jednooki był królem

Data publikacji: 21.10.2015 16:45
Ostatnia aktualizacja: 21.10.2015 18:38
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

POSŁUCHAJ

Mirosław Oczkoś, specjalista ds. marketingu politycznego, o kampanii wyborczej i o wyborach (Popołudnie z Jedynką)

Mirosław Oczkoś, ekspert ds. wizerunku i marketingu politycznego, ocenił, że debata ośmiu liderów partii nie wypadła dobrze. Według niego Adrian Zandberg sprawiał dobre wrażenie tylko dlatego, że tło było "mizerne".

- Tło, z całym szacunkiem, było bardzo mizerne. Jeden głośno mówiący, używający krótkich zdań z kropkami na końcu, eksplikujący (inne) myśli, poza oblegami i emocjonalnymi wypowiedziami, sprawiał wrażenie, że jest świetny. Ale to trochę tak, jakby wśród bezokich jednooki był królem - tak komentował Mirosław Oczkoś opinie, że największym zaskoczeniem czy objawieniem debaty ośmiu liderów był przedstawiciel Partii Razem. Stwierdził, że miał on dobry start, ale być może dopiero za cztery lata będzie liderem.

Ekspert ocenił, że najsłabiej wypadł Paweł Kukiz, według niego nieco pogubił się on już po wyborach prezydenckich. Dodał, że gdy raz Kukiz atakuje, a innym razem popiera ugrupowanie KORWiN, to zapewne wyborcy już niczego nie rozumieją.

Gościa Jedynki zaskoczyli też - negatywnie - Ryszard Petru i Barbara Nowacka. Myślał, że wypadną trochę lepiej. Ekspert pochwalił strój Ewy Kopacz, według niego o wiele lepszy niż na poprzedniej debacie.

Zdaniem Mirosława Oczkosia wystąpienia liderów były wyćwiczone. Jego zdaniem w przypadku Beaty Szydło efekt jest na pograniczu sztuczności - widział spokojną osobą, która de facto "nie odpowiada na żadne pytanie (…) i powiela schematy słowne sprzed tygodni czy miesięcy". Z drugiej strony Ewa Kopacz była w jego opinii zdenerwowana, a Barbara Nowacka - zbyt zgaszona.

Czy ostatnie dwa dni kampanii mogą diametralnie zmienić opinie wyborców? Więcej ocen eksperta w audycji Jedynki.

Tytuł audycji: Popołudnie z Jedynką
Prowadzi:
Kamila Terpiał
Goście: Mirosław Oczkoś, ekspert ds. wizerunku i marketingu politycznego
Data emisji: 21.10.2015 
Godzina emisji: 15.30

agkm/ag

 

cover