- I na wędlinę, i na buty, i na żelazko termin reklamacji jest taki sam i wynosi dwa lata - mówi Agnieszka Majchrzak, ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Ale kierujemy się też zdrowym rozsądkiem, jeżeli kupujemy wędlinę hermetycznie zapakowaną, gdzie podany jest termin ważności, to powinniśmy ją skonsumować przed jego upływem. Gdy zauważymy, że nieświeży jest produkt kupiony na wagę, powinniśmy zgłosić się do sklepu od razu - dodaje.
Podkreśla też, że warunkiem przyjęcia reklamacji jest okazanie dowodu zakupu, czyli np. paragonu lub faktury.
Czy w ramach reklamacji możemy domagać się jedynie naprawienia lub wymiany produktu, czy także zwrotu pieniędzy? Czy możemy zwrócić produkt, który nie ma wady, ale już nam nie odpowiada, np. buty, które okazały się za małe? O tym w nagraniu.
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Sława Bieńczycka
Gość: Agnieszka Majchrzak (ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 15.03.2018
Godzina emisji: 10.20
mg/kk
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata - Jedynka - polskieradio.pl