Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Data publikacji: 15.03.2018 13:00
Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 14:02
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne, Autor - Shutterstock/Voyagerix

POSŁUCHAJ

Agnieszka Majchrzak o prawie zwrotu towarów (Cztery pory roku/Jedynka)

Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.

- I na wędlinę, i na buty, i na żelazko termin reklamacji jest taki sam i wynosi dwa lata -  mówi Agnieszka Majchrzak, ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Ale kierujemy się też zdrowym rozsądkiem, jeżeli kupujemy wędlinę hermetycznie zapakowaną, gdzie podany jest termin ważności, to powinniśmy ją skonsumować przed jego upływem. Gdy zauważymy, że nieświeży jest produkt kupiony na wagę, powinniśmy zgłosić się do sklepu od razu - dodaje.

Podkreśla też, że warunkiem przyjęcia reklamacji jest okazanie dowodu zakupu, czyli np. paragonu lub faktury.

Czy w ramach reklamacji możemy domagać się jedynie naprawienia lub wymiany produktu, czy także zwrotu pieniędzy? Czy możemy zwrócić produkt, który nie ma wady, ale już nam nie odpowiada, np. buty, które okazały się za małe? O tym w nagraniu.

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Gość: Agnieszka Majchrzak (ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 15.03.2018

Godzina emisji: 10.20

mg/kk

Sygnały dnia
Sygnały dnia
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.