Święto wyprzedaży
Wielu konsumentów zrażonych fałszywymi promocjami z poprzednich lat, do zakupów w Black Friday podchodzi z ostrożnością. Jednak dzięki unijnej dyrektywie Omnibus, która obowiązuje od stycznia 2023 roku, w ciągu roku można było zauważyć, jak w sklepach funkcjonują promocje i wyprzedaże. - To, co zmieniło się diametralnie, to punkt odniesienia obniżki. Przedsiębiorcy ogłaszający promocje muszą ją obliczać od najniższej ceny z 30 dni, co na początku nie zawsze miało miejsce - podkreśla Kamila Guzowska z UOKiK.
Tegoroczny Black Friday będzie pierwszym dużym egzaminem dla sprzedawców, do którego, jak zwraca uwagę Michał Kijewski z firmy monitorującej ceny, trzeba się odpowiednio przygotować. - Przygotowanie oferty na Black Friday nie będzie już tak proste i oczywiste, będzie wymagało od sprzedawców dobrze przemyślanej strategii - przekonuje. - Prawdopodobnie w okresie 30 dni przed Black Friday sklepy internetowe będą unikać wszelkiego rodzaju promocji i obniżek po to, aby cena oferowana właśnie na Black Friday wyglądała na jak najbardziej atrakcyjną - wyjaśnia.
Wyprzedaż potrwa krócej?
Można się spodziewać, że w tym roku promocje na Black Friday będą bardziej atrakcyjne niż zazwyczaj. - Naszym zdaniem okres wyprzedaży potrwa jednak krócej i po Black Friday (maksymalnie do Cyber Monday) rabaty znikną - stwierdza ekspert. - Prezentowana cena z ostatnich 30 dni będzie obejmowała obniżoną wartość z Black Friday i nawet jeżeli będzie promocją, to już nie aż tak kuszącą dla potencjalnego klienta - dodaje.
Czytaj również:
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzili: Karolina Rożej i Krzysztof Świątek
Materiał: Izabela Kostyszyn
Data emisji: 9.11.2023 r.
Godzina emisji: 6.40
ans