Kampania #KtoTyJesteś: o korzyściach, jakie płyną z dwujęzyczności

Data publikacji: 24.11.2023 15:11
Ostatnia aktualizacja: 24.11.2023 15:21
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
W ramach kampanii #KtoTyJesteś organizatorzy zachęcają do nauki języka polskiego. Akcja jest skierowana do Polonii i Polaków mieszkających za granicą
W ramach kampanii #KtoTyJesteś organizatorzy zachęcają do nauki języka polskiego. Akcja jest skierowana do Polonii i Polaków mieszkających za granicą, Autor - Nataliabiruk/Shutterstock
Kampanii #KtoTyJesteś jest adresowana do Polonii i Polaków mieszkających poza granicami kraju. Inicjatywa ma za zadanie przekonać ich, że warto poznawać polszczyznę, nawet jeśli posługujemy się na co dzień innym językiem. - Dwujęzyczność otwiera na świat - wskazuje Patrycja Markowska z kampanii #KtoTyJesteś.
  • Ruszyła 4. edycja kampanii #KtoTyJesteś.
  • Akcja jest skierowana do Polonii i Polaków mieszkających poza granicami kraju. Ma na celu promowanie nauki języka polskiego i dwujęzyczności.

Realizatorem działań w ramach kampanii jest Fundacja "Pomoc Polakom na Wschodzie" im. Jana Olszewskiego. Projekt jest finansowany przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego ze środków Ministra Edukacji i Nauki. W tym roku organizatorzy chcą postawić na młodą Polonię i Polaków mieszkających za granicą oraz zachęcić do włączenia się w działalność Rady Młodych. Rada ta otrzyma budżet na realizację własnych inicjatyw związanych z promocją idei kampanii.

- Kampania skierowana jest do Polonii i wszystkich Polaków, którzy mieszkają za granicą: dzieci, dorosłych, ale i nauczycieli, którzy odgrywają bardzo dużą rolę, jeśli chodzi o naukę języka polskiego i przekazywanie informacji o kraju przodków - tlumaczy Patrycja Markowska z kampanii #KtoTyJesteś.

Czytaj także:

Jakie korzyści płyną z dwujęzyczności?

W rozmowie z Agnieszką Kunikowską przedstawicielka kampanii podkreśla, że dwujęzyczność otwiera na świat. - Po pierwsze, dzieci i młodzież mogą poznać kraj swoich przodków. Druga rzecz, o której mówimy, to fakt, że otwieramy się na nowe doświadczenia: pracę czy szkołę w innych krajach. Dlatego zachęcamy, by nie zapominać o Polsce i języku polskim, co niestety dzieje się coraz częściej. Te młodsze pokolenia mają, chcąc nie chcąc, mniejszy związek z Polską - tłumaczy Patrycja Markowska.

- Tworzymy wiele materiałów edukacyjnych, pomocy dla nauczycieli, dzięki którym mogą oni w jakiś sposób wspomóc dzieci i młodzież w rozwoju i nauce języka - dodaje gość "Czterech pór roku".

Kampania #KtoTyJesteś. Jak wziąć udział?

W kampanię mogą zaangażować się zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Materiały edukacyjne są dostępne na stronie akcji. - Warto zadać sobie ten trud. Pokazują to sami fani kampanii, którzy bardzo się angażują. Chwalą się tym, co organizują w swoich społecznościach - opowiada Patrycja Markowska.

W ramach akcji szkoły polskie za granicą, a także placówki edukacyjne, mogą także składać wnioski w konkursie o grant na projekt promujący język polski i dwujęzyczność. Wnioski można składać do 1 grudnia.


POSŁUCHAJ

06:38

Kampania #KtoTyJesteś: o korzyściach, jakie płyną z dwujęzyczności (Cztery pory roku/Jedynka)

 

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadziła: Agnieszka Kunikowska

Gość: Patrycja Markowska (kampania #KtoTyJesteś)

Data emisji: 24.11.2023 r. 

Godzina emisji: 9.00-12.00

qch

cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.