Silverinfluencerzy - dojrzali twórcy internetowi

Data publikacji: 13.04.2024 13:02
Ostatnia aktualizacja: 13.04.2024 16:20
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Silverinfluencerzy udowadniają, że twórcą internetowym można być w każdym wieku
Silverinfluencerzy udowadniają, że twórcą internetowym można być w każdym wieku, Autor - Galdric PS/shutterstock.com
Silverinfluencerzy udowadniają, że nie tylko młode osoby mogą zawojować internet. Grupa dojrzałych twórców rośnie w siłę. W ślad za światowymi trendami zjawisko to staje się coraz popularniejsze również w Polsce.
  • Silverinfluencer to twórca internetowy w wieku 55+. Ta grupa twórców z roku na rok jest coraz liczniejsza. Co ich wyróżnia? Czym przyciągają odbiorców?

Jak zauważył w radiowej Jedynce Krzysztof Kuźmicz, medioznawca z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, silverinfluencer, z uwagi na wiek, ma bogate doświadczenie życiowe, zawodowe, ma czym się podzielić .

- Silverinfluencerzy przyciągają nie tylko swoich rówieśników. Tworzą merytoryczne, pogłębione materiały. Poziomem zaangażowania często przebijają młodszych i popularniejszych twórców internetowych - stwierdził medioznawca.

Według niego do srebrnych influencerów przyciąga odbiorców także ich wiarygodność, która przekłada się na wysokie wskaźniki zaufania. - Starsze pokolenie budowało swój autorytet przez lata - zwrócił uwagę.

Z badań wynika, że aż 88 proc. "silversów" korzysta z sieci codziennie, poszukując informacji, czytając wiadomości czy realizując zakupy online. Ta grupa wiekowa wykorzystuje internet w sposób bardziej narzędziowy, w przeciwieństwie do młodszych użytkowników, dla których jest to głównie źródło rozrywki.


Czytaj także:


Idole w wieku 55+

Jednym z najpopularniejszych polskich influencerów 55+ jest Jan Adamski. Na swoim blogu i w mediach społecznościowych porusza temat klasycznej elegancji. Jak sam mówi, liczba obserwujących, czytających jego wpisy z roku na rok się zwiększa. Jego blog obecnie notuje miesięcznie 200-250 tys. odsłon.

- Kiedy się pojawiły pierwsze blogi modowe, kilkanaście lat temu, byłem ich namiętnym czytelnikiem. Kiedy moja praca zawodowa stała się mniej intensywna, doszedłem do wniosku, że sam mogę też spróbować jakieś treści przekazywać - wyjaśnił.

- Klasyczna moda to temat niszowy, mało osób się interesuje klasyczną elegancją. Dzisiaj obowiązuje styl luźny, przede wszystkim liczy się wygoda. Jednak, przynajmniej kilka razy w życiu, każdy mężczyzna staje przed koniecznością ubrania się superelegancko, na przykład na własny ślub. Wtedy kłania się ta klasyczna elegancja - zauważył.



Beata Borucka, znana w internecie jako Mądra Babcia, w sieci zgromadziła już ponad 50 tys. dojrzałych kobiet, które prowadzi przez życie. 

- Chciałam być taką świadomą, fajną babcią. Zaczęłam szukać w sieci, czy jest coś na temat mądrego babciowania. Okazało się, że nie ma nic. Zaczęłam pisać. Tysiące babć odpowiedziały, dzieliły się poradami, wskazówkami - mówiła.


POSŁUCHAJ

04:03

Silverinfluencerzy - dojrzali twórcy internetowi (Wolna sobota z Jedynką)

 


Czytaj także:


Tytuł audycji: Wolna sobota z Jedynką

Autorka materiału: Klaudia Wasiek

Data emisji: 13.04.2024

Godzina emisji: 6.00-9.00

kk/mpkor

Aktualności radiowej Jedynki
Aktualności radiowej Jedynki
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.