"Zakłady ubezpieczeń zwiększyły siły dla południa Polski już od piątku. Monitorują sytuację i kontaktują się ze swoimi klientami" - poinformowała PIU. Według przekazanych przez Izbę informacji firmy uruchomiły specjalne infolinie, a także wysyłają likwidatorów na tereny objęte podtopieniami.
>>>Na antenach nadajemy również więcej serwisów informacyjnych - w Jedynce co pół godziny. Sytuację powodziową można na bieżąco śledzić na stronach Polskiego Radia<<<
Wypłata możliwa w ciągu jednego dnia
"Do klientów na terenach objętych alertami są wysyłane sms-y z ostrzeżeniami i prośbą o kontakt, gdyby potrzebna była pomoc. To już praktyka wszystkich zakładów w Polsce przy tego typu masowych szkodach. Zakłady też maksymalnie upraszczają procedury tak, że wypłata jest możliwa w ciągu nawet jednego dnia" - zapewnił cytowany w komunikacie prezes PIU Jan Grzegorz Prądzyński.
Dodał, że sytuacja nadal jest dynamiczna i wiele jeszcze może się wydarzyć. "Na razie wszyscy pochłonięci są ratowaniem siebie i dobytku przed żywiołem. To jest najważniejsze. W szacowaniu strat i likwidacji szkód pomożemy szybko, gdy minie bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia" - zapewnił Prądzyński.
Czytaj także:
Zasady postępowania w przypadku zniszczenia mienia
Polska Izba Ubezpieczeń przypomniała ogólne zasady postępowania w przypadku zniszczenia mienia w wyniku ekstremalnych zjawisk pogodowych.
"Zabezpiecz mienie przed dalszym zniszczeniem. Jeśli do zabezpieczenia mienia musisz szybko wykonać naprawę - zrób to. Ubezpieczyciel zwróci koszty niezbędnych prac. Pamiętaj o zachowaniu rachunków za naprawy. O ile to możliwe, fotografuj uszkodzenia. Wystarczą zdjęcia telefonem komórkowym" - radzi PIU.
Jak wskazano w komunikacie, można sprzątać dom i teren wokół niego, ale należy pozostawić zniszczone przedmioty w jednym miejscu, do czasu przybycia rzeczoznawcy ubezpieczyciela.
"Nie dokonuj remontów bez konsultacji z ubezpieczycielem. Niezwłocznie zgłoś szkodę ubezpieczycielowi - przez jego stronę www albo telefonicznie - numer znajdziesz na polisie, u swojego agenta lub na stronie ubezpieczyciela. Przed rozmową przygotuj numer polisy i konta bankowego. Poinformuj ubezpieczyciela o tym, co się dokładnie stało i o tym, czy zrobiłeś zdjęcia" - czytamy.
Po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel przekaże poszkodowanemu szczegółowe instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
* * *
Audycja: Sygnały dnia - Po prostu ekonomia
Prowadzi: Daniel Wydrych
Gość: Justyna Golonko
Data emisji: 16.09.2024
Godzina emisji: 7.33
Jedynka/IAR/PAP/kk/wmkor