Nowe trendy na bombki
Co zrobić, żeby ozdoby choinkowe przyciągały uwagę? - Tak jak jest moda w ubraniach, meblach i wszelkiego rodzaju dodatkach, tak samo jest moda w bombkach, co roku są inne trendy - mówi na antenie Jedynki dr Lucyna Gozdek z Żywego Muzeum Bombki w Staszowie. - Co roku mamy kilka linii tematycznych: duch rzemiosła, aura postępu, jakość ciszy czy mistyczne wibracje - podkreśla.
We wspomnianych liniach tematycznych mieszają się kolory i techniki, kształty bombek też są różne w zależności od stylu. - Jeżeli ktoś chce znaleźć dla siebie coś królewskiego, eleganckiego m.in. w odcieniach złota, bieli, czerni czy np. w kolorze indygo (głęboki ciemny granat) to polecane są bombki tj. karety, korony, suknie, bibeloty biżuteryjne, wachlarze, broszki czy buty na obcasach - wymienia.
Bombki z czasów PRL-u
Niezmiennie zainteresowaniem cieszą się tradycyjne bombki, zwłaszcza te produkowane w czasach PRL-u. Te świąteczne ozdoby mają w sobie mnóstwo uroku. - Tradycyjne bombki w kolorach czerwieni, zieleni czy burgundu kojarzą nam się ze świętami - zaznacza rozmówczyni Romana Czejarka. - Tradycyjne mikołaje, prezenty, grzyby, muchomory, laski świąteczne, elfy czy skrzaty - te bombki pamiętamy z czasów PRL - dodaje.
Jakie bombki kupujemy na świecie?
Jak podkreśla dr Lucyna Gozdek, jeżeli chodzi o zakup bombek, moda na całym świecie jest podobna. - Tendencja np. w USA jest taka, żeby bombka była bardziej błyszcząca i świecąca. Tam na bombkach jest mnóstwo brokatu. Zauważyłam, że w Stanach też musi być wszystko piękne dopasowane kolorystycznie i rzeczywiście ta bombka musi się świecić - zwraca uwagę.
Św. Mikołaj w wannie... czyli nietypowe bombki
Bombki o nietypowych kształtach są bardziej poszukiwane niż klasyczne, ponieważ klienci chcą mieć coś oryginalnego. - My mamy do zaproponowania tysiące bombek, jest z czego wybierać i każdy znajdzie coś dla siebie. Oryginalną bombką jest np. kobieta w wannie, gdzie mydli się i jedna noga jej wystaje lub św. Mikołaj w wannie. W naszym Żywym Muzeum Bombki zawsze opowiadam taką historię, że św. Mikołaj jest po ciężkiej pacy i po długim rozdawaniu prezentów jest tak zmęczony, że relaksuje się w wannie - wyjaśnia gościni audycji.
Zobacz także:
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadził: Roman Czejarek
Gość: dr Lucyna Gozdek (Żywe Muzeum Bombki w Staszowie)
Data emisji: 23.12.2024
Godzina emisji: 9.38
ans/DS