Lato z Radiem

z 296

O AUDYCJI

"Lato z Radiem" jest dobrą receptą na spędzenie wesołych wakacji! Ma nowe pomysły i ciągle jest niekwestionowanym liderem na wakacyjnym radiowym rynku.

"Lato z Radiem" wymyślił wiosną 1971 roku Aleksander Tarnawski - twórca innych tak popularnych audycji Polskiego Radia jak "Sygnały Dnia" i "Cztery pory roku". Pierwszy program był krótki ale na szczęście bardzo spodobał się słuchaczom. Dlaczego? Może dlatego, że był „na żywo” co w tamtych czasach było czymś absolutnie niezwykłym! Do tego czasu wszystkie audycje nagrywano i nadawano z taśmy. Dlatego pierwsze „Lato z Radiem” było taką sensacją.

Nasze "Lato z Radiem" miało też szczęście do wybitnych dziennikarzy, którzy tworzyli historię Polskiego Radia - Tadeusz Sznuk, Andrzej Matul, Sławomir Szof - można tak długo wyliczać. Każdy pamięta "kukułkę" czyli Krystynę Czubównę oraz pełne poezji "Strofy dla Ciebie" i cudownego w tej roli Krzysztofa Kolbergera.

"Lato z Radiem" zmieniało się tak jak nasze otoczenie i tak jak zmieniali się w tym czasie Polacy. W latach siedemdziesiątych rosło na fali propagandy sukcesu razem z małymi fiatami, pierwszymi kolorowymi tetewizorami, pralką automatyczną i bonami PKO. W latach osiemdziesiątych było samotną wyspą w smutnym otoczeniu Polski lat stanu wojennego i szarej rzeczywistości w wojskowych mundurach. W latach dziewięćdziesiątych „Lato z Radiem” razem z planem Balcerowicza zostało rzucone na komercyjny rynek pełen nowych mediów odcinających się od przeszłości. Byli nawet tacy, którzy powiedzieli wtedy, że to już koniec naszej audycji... Ale "Lato z Radiem" miało wiernych słuchaczy!

Od 1992 roku organizujemy olbrzymie trasy koncertowe. Mamy swoje maskotki, co roku inną (krówka, bocian, pies kucharz, kot, złota rybka, strach na wróble, żabka, różowy słonik, koń, łoś, miś, stonoga). Dawne tradycyjne listy zastąpiły e-maile (lato@polskieradio.pl) zaś słynne kiedyś telefony "na żywo" powoli wyparły wszechobecne sms-y. Ale nadal "Lato z Radiem" jest dobrą receptą na spędzenie wesołych wakacji! Ma nowe pomysły oraz co ważne dla naszych partnerów i sponsorów (dziś bez tego ani rusz) jest ciągle niekwestionowanym liderem na wakacyjnym radiowym rynku.

My wierzymy, że audycja spokojnie przetrwa kolejne kilkadziesiąt lat. A jaka będzie? Już dziś możemy się umówić na spotkanie w 2040 roku by to wtedy sprawdzić!

cover