"BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"

Data publikacji: 04.08.2018 11:46
Ostatnia aktualizacja: 04.08.2018 11:46
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Nagrywania spotu NIEWIDZIALNE. BrestFit 2018
Nagrywania spotu NIEWIDZIALNE. BrestFit 2018, Autor - Fundacja OnkoCafe/mat. prasowe

POSŁUCHAJ

Kampania skierowana do mężczyzn, aby wspierali partnerki w badania piersi (Sygnały dnia/Jedynka)

Pod takim hasłem już po raz trzeci Fundacja OnkoCafe zoragnizowała kampanię, skierowaną do mężczyzn. Uczy jak wspierać wtedy, gdy muszą stawić czoło chorobie partnerki, żony, matki czy przyjaciółki. 

BreastFit to sztuka badania piersi i wspierania kobiet z rakiem piersi, w tym z chorobą zaawansowaną. Na stronie kampanii www.breastfit.onkocafe.pl znajdziemy także sekcję dedykowaną bliskim kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie.

Rocznie raka piersi wykrywa się u około 18 tysięcy kobiet. Zaawansowany rak piersi dotyka 30% kobiet, u których raka rozpoznano we wczesnym stadium. Diagnoza zaawansowanego raka piersi to nie tylko osobista tragedia, to także istotny problem społeczny z którym zmagają się również rodzina i bliscy pacjentki,

- Mężczyźni lepiej niż my same znają nasze piersi i my zachęcamy panów, by wspierali swe partnerki w badaniach. Mogą pomóc - mówi Magdalena Kuczmarska, psychoonkolog.

Bohaterki najnowszego spotu tegorocznej kampanii o swojej chorobie mówią otwarcie - to "zaawansowany rak piersi", przełamując tabu i rozpoczynając publiczną dyskusję nt. zaawansowanego raka piersi. Ich przesłanie jest proste: Od dziś nie chcemy być niewidzialne!



Małgorzata Dogoda, pacjentka, przyznaje, że najgorsze w chorobie jest osamotnienie. Dlatego tak ważne było wsparcie ze strony psychologa. Z tym, że onkopsychologów, jest w całej Polsce około 50. Gość Jedynki przyznaje, że jak zachorowała nie wiedziała, że jest taka profesja. Lekarze o tym nie informują, a pacjenci obawiają  dopytywać. - A jest to bardzo dobra rzecz i na każdym oddziale powinien być psycholog - mówi.
się

III edycja kampanii objęta została Honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser - Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Posłuchaj nagrania całej rozmowy.

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Prowadzący: Krzysztof Grzesiowski

Goście: Magdalena Kuczmarska (psychoonkolog), Małgorzata Dogoda (pacjentka)

Data emisji: 4.08.2018

Godzina emisji: 8.15

ag

Jedynka w drodze
Jedynka w drodze
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.