- Zdecydowaliśmy się na formę nauczania hybrydowego. Oznacza to, że część zajęć będzie prowadzona online, a część będzie odbywać się stacjonarnie w murach Politechniki Lubelskiej. Takie zajęcia jak wykłady, ćwiczenia, zajęcia audytoryjne, lektoraty, a nawet zajęcia z wychowania fizycznego będą prowadzone online - mówi Iwona Czajkowska-Deneka, rzecznik prasowy Politechniki Lubelskiej.
Rzecznik dodaje, że stacjonarnie będą prowadzone jedynie laboratoria z powodu swojej specyfiki i wyposażenia w specjalistyczny sprzęt. - Oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, czyli grupy laboratoryjne będą znacznie mniejsze, natomiast zajęcia będą prowadzone w blokach albo półdniowych, albo całodniowych, czyli od rana do wieczora dla jednej grupy, żeby studenci jak najmniej przemieszczali się po kampusie i gromadzili się - słyszymy.
Na innych uczelniach podobnie
- Na takich wydziałach jak Prawo i Administracja czy na Wydziale Humanistycznym wiodącą formą prowadzenia zajęć będzie właśnie ta zdalna - informuje Aneta Adamska, rzecznik prasowy UMCS. - Mamy również takie wydziały, które raczej preferują podejmowanie większej liczby zajęć w formule tradycyjnej, przykładowo są to Wydział Artystyczny, Wydział Chemii, Wydział Biologii i Biotechnologii - twierdzi nasza rozmówczyni.
Agnieszka Szuster-Ciesielska z Katedry Wirusologii i Immunologii Instytutu Nauk Biologicznych UMCS jest zdania, że uczelnia jest zobowiązania zaspokoić potrzeby studentów, którzy oczekują solidnego wykształcenia, nie tylko teoretycznego, ale również tego praktycznego.
- Nie można zostać teoretycznie diagnostą, nie można zostać teoretycznie pracownikiem laboratorium… Natomiast z drugiej strony musimy też przestrzegać warunków bezpieczeństwa i zapewnić je studentom oraz pracownikom - tłumaczy Agnieszka Szuster-Ciesielska.
Hybrydowy system nauczania ma funkcjonować również na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie.
Co na to studenci?
Wśród studentów opinie, co do formuły zajęć, są różne. - Mam część zdalnie, ale cieszę się, bo jest więcej czasu na naukę - mówi jedna ze studentek.
- Jest problem z mieszkaniami, bo za bardzo nie wiemy, co robić. Mamy mieszkania, których nie możemy trzymać, ponieważ nie ma to sensu, a z drugiej strony nie jesteśmy pewni, czy nie zmieni się rodzaj nauczania. Wtedy bylibyśmy skazani na dojeżdżanie, a niektórzy mają daleko – wskazuje student, który w tym semestrze będzie miał wyłącznie zajęcia zdalne.
Tytuł audycji: Ekspres Jedynki
Prowadził: Grzegorz Frątczak
Autor materiału: Inna Yastnitska
Data emisji: 29.09.2020
Godzina emisji: 15.24
DS
Studenci wracają do nauki. Zdalnie czy stacjonarnie? - Jedynka - polskieradio.pl