Influencer, czyli kto? Jakie umiejętności przydają się w świecie social mediów?

Data publikacji: 09.09.2021 14:39
Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 15:20
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne , Autor - Shutterstock/Daxiao Productions
Pokazuje swoje życie w mediach społecznościowych, jest popularny i promuje rzeczy, którymi się interesuje. Kim właściwie jest influencer? Kto może nim zostać? Czy faktycznie jest autorytetem w danej dziedzinie?  

albicla F 1200.jpg
Polska konkurencja dla Facebooka. Ruszyła anglojęzyczna wersja serwisu Albicla

W dużym skrócie, influencer to osoba wpływowa, która niejako dyktuje to, jak się zachowują jego fani. W znacznie szerszym kontekście, nie tylko wpływa na ludzi, ale posiada też relacje z masowymi odbiorcami, którzy się z nim utożsamiają i traktują jako swojego idola. Dociera do swoich odbiorców poprzez media społecznościowe takie jak Instagram, Snapchat czy vlogi. 

- Influencer jest osobą, która pokazuje swoje życie: co robi, czym się interesuje, z kim się spotyka, za pośrednictwem mediów społecznościowych - mówi Kamila Pachwicewicz, influencerka i miłośniczka włoskiej kultury. 

Utrzymanie popularności 

Internetowe platformy to idealne miejsce do pojawiania się nowych influencerów, ale utrzymanie popularności na niej jest trudne. Użytkownicy obserwujący popularne osoby wciąż chcą od nich otrzymywać nowe treści. - Na pewno Instagram i YouTube są platformami przerażającymi pod tym względem. To jest system niepohamowanego apetytu wśród nadawców i odbiorców - podkreśla Krzysztof Gonciarz, autor kanałów wideoblogowych. - Każdy cały czas chce więcej, twórcy chcą większych zasięgów i muszą produkować więcej treści - dodaje. 


POSŁUCHAJ

03:54

Kim jest influencer i czym się zajmuje? (Cztery pory roku/Jedynka)

 

Praca w internecie popłaca 

Klaudia Tyszkiewicz, youtuberka, zdradza jakie korzyści finansowe może przynieść bycie popularnym w internecie i w jaki sposób influencerzy są zapraszani do współpracy przez firmy. - Można zarobić pieniądze, publikując treści w internecie, wszystko zależy od tego, jak dużą publiczność zebraliśmy - wyjaśnia. - Jeżeli mamy nawet ok. miliona widzów, to za jedną kampanię reklamową możemy otrzymać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zazwyczaj bywa tak, że marki odzywają się do influencerów proponując promowanie swoich produktów - zaznacza. 

źródło: SpożywczaTV/Youtube 

Kto może zostać influencerem? 

Jak podkreśla dr Marek Troszyński, socjolog internetu, kluczem do zdobycia popularności jest właściwa ekspozycja, prezentowanie swojej osoby w social mediach. - Kiedyś większą rolę odgrywał przypadek, aparycja, ciekawie opowiedziana historia. Dzisiaj już wiemy, kto odnosi sukces, w jaki sposób. Mamy gotowe wzorce do naśladowania, narzędzia do tego, by zdobywać fanów i zasięg - tłumaczy. - Podstawą jest opowieść, która jest w stanie zainteresować określoną grupę ludzi - dopowiada. 

POSŁUCHAJ

07:10

Kto może zostać influencerem? (Cztery pory roku/Jedynka)

 

Jak utrzymać uwagę odbiorców? - Wszystkie narzędzia skupiania uwagi są istotą funkcjonowania mediów społecznościowych - mówi gość radiowej Jedynki. - Twórcy social mediów specjalizują się w utrzymywaniu uwagi i dostarczaniu narzędzi dla influencerów, właśnie po to, żeby mogli łatwiej utrzymać uwagę swoich fanów - słyszymy. 

Czytaj również: 

 

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzi: Agnieszka Kunikowska

Materiał: Szymon Jaworski 

Gość: dr Marek Troszyński (socjolog internetu)

Data emisji: 9.09.2021 r. 

Godzina emisji: 9.21

ans 

Ekspres Jedynki
Ekspres Jedynki
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.