Kampanię zainicjowało i przeprowadziło sześcioro studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ich celem było zwrócenie uwagi na małe przedsiębiorstwa prowadzone przez seniorów, którzy mimo bogatego doświadczenia i zaangażowania mają trudności w dostosowaniu się do wymogów nowoczesności. Studenci stworzyli pomost między przeszłością a teraźniejszością…
Rozpoczęli od utworzenia profili w mediach społecznościowych, prezentujących historie seniorów i ich biznesy. Przedstawili m.in. pana Mirka - zegarmistrza i pana Piotra z poznańskiego kiosku.
Do wielu z tych przedsiębiorców zaczęły napływać tłumy klientów, co jest szczególnie istotne w kontekście obserwowanego w Polsce znikania punktów napraw, zakładów szklarskich czy szewskich. Kolejnym krokiem było stworzenie aplikacji mobilnej.
Dzięki tym działaniom małe firmy, które od lat były zagrożone zamknięciem z powodu wysokich czynszów i odbierania lokali przez miasta i samorządy, otrzymały drugą szansę. Podobnie jak ich właściciele.
Zobacz także:
Studio Reportażu Polskiego Radia
Studio Reportażu i Dokumentu powstało 1 sierpnia 1998 roku jako samodzielna jednostka producencka Polskiego Radia, a jednocześnie największa w polskim radiu publicznym struktura profesjonalnie zajmująca się reportażem radiowym. Od kilkunastu lat obecne jest na wszystkich antenach Polskiego Radia.
Reportażyści Studia Reportażu jeżdżą po Polsce i świecie w poszukiwaniu ciekawych spraw i ludzi. Wielokrotnie inicjatorami podejmowanych przez nich tematów są wierni słuchacze reportaży. Telefony i listy są dowodem na to, że wysiłek reportażystów ma sens, że są potrzebni, że ich trud poprawiania świata przynosi konkretne, społecznie oczekiwane efekty.
Tytuł reportażu: "Dziadkowie biznesu"
Autorka: Urszula Żółtowska
Data emisji: 16.07.2024
Godzina emisji: 23.10
kh/wmkor
Wiek ich nie ogranicza. Premierowy reportaż Urszuli Żółtowskiej "Dziadkowie biznesu" - Jedynka - polskieradio.pl