Zamawianie jedzenia na wynos. Rosnąca liczba skarg od klientów

Data publikacji: 02.11.2021 09:57
Ostatnia aktualizacja: 02.11.2021 10:25
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne , Autor - Shutterstock/SFIO CRACHO
Opcja dowozu jedzenia ułatwia życie, a usługi dostawców w dobie pandemii cieszą się ogromnym powodzeniem. Tymczasem lista zarzutów wobec nich jest ogromna i ciągle rośnie. 

pap_Chróstny 1200 .jpg
"Decyzjom finansowym i inwestycyjnym towarzyszy realne ryzyko". Prezes UOKiK o kampanii "Policz i nie przelicz się"

Uwagi od konsumentów 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się rosnącej liczbie skarg od konsumentów zamawiających zakupy oraz jedzenie do domu. Zażalenia od niezadowolonych klientów dotyczą m.in. aplikacji ułatwiającej zamówienie jedzenia do domu. - Zgłoszenia konsumentów odnoszą się do nieprawidłowości w informowaniu i ocenie, na podstawie której podejmują decyzję o zakupie - mówi na antenie Programu 1 Polskiego Radia prezes UOKiK Tomasz Chróstny. - Skargi dotyczą także nierozliczenia się przedsiębiorców za niezrealizowane zamówienia. W postępowaniach zweryfikujemy działanie tych aplikacji - wyjaśnia. 

Monitoring procesu dostawy

Lista zarzutów jest długa. Klienci skarżą się m.in. na obciążenie opłatą mimo naliczonego rabatu, brak informacji o zmianie zamówienia, utrudnioną komunikację czy problemy z reklamacją. 

Iwonka Kruk, przedstawicielka jednej z firm, które oferują dowóz posiłków pod wskazany adres, podkreśla, że konsument może monitorować cały proces dostawy oraz ma wpływ na jakość usługi. 


POSŁUCHAJ

04:11

Zamówienie jedzenia "na wynos". Rosnąca liczba skarg od klientów (Sygnały dnia/Jedynka)

 

- W monecie składania zamówienia użytkownik ma możliwość doprecyzowania, w jaki sposób chce, żeby jego zamówienie zostało dostarczone, np. czy w sposób bezkontaktowy do drzwi, czy chce się spotkać z dostawcą w konkretnym miejscu. Może dodać również uwagi do swojego zamówienia - wyjaśnia. - Po każdej zrealizowanej usłudze użytkownicy są proszeni o ocenę dostawy i zamówienia. Wszystkie problemy możemy zgłosić z poziomu aplikacji w zakładce "pomoc" lub przez stronę internetową. 

Aplikacje coraz bardziej popularne  

Klienci chętnie korzystają z dostępnych aplikacji do zamawiania jedzenia. Z kolei firmom zależy, żeby transakcje przebiegały pomyślnie. - Mieliśmy okazję odpowiedzieć na szereg pytań z urzędu i wyczerpująco wyjaśnić, w jaki sposób porozumiewamy się z klientami. Staramy się jak najsprawniej rozwiązać dany problem i jesteśmy w stałym kontakcie z prezesem UOKiK - mówi Iwona Kruk. 

W przypadku gdy skargi klientów okażą się słuszne, firmy oferujące dowóz jedzenia do domu mogą zapłacić karę w wysokości do 10 proc. obrotu. 

Czytaj również: 

Tytuł audycji: Sygnały dnia 

Materiał: Klaudia Porębska 

Data emisji: 2.11.2021 r. 

Godzina emisji: 7.41 

ans 

cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.