- Młodzież przede wszystkim podkreśla, że pozbyła się stresu - mówi Marzena Kamińska, dyrektor VI Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja. - Mam głosy uczniów, którzy twierdzą, że wychodzą do szkoły bez emocji negatywnych, bo wiedzą, że mogą wykazać się wiedzą, a jeżeli to się nie uda, to zawsze mogą jeszcze poprawić swoją ocenę czy jeszcze raz przedstawić swoje umiejętności nauczycielowi - mówi rozmówczyni radiowej Jedynki.
Presja nauki
Jeśli chodzi o naukę, nie ma zasadniczych zmian, podkreśla Marzena Kamińska. - Uczniowie wiedzą, że muszą się przygotowywać, wiedzą, że muszą się uczyć. Brak ocen niedostatecznych nie jest powodem do nieuczenia się, czyli tę presję nauki jednak czują - mówi gość radiowej Jedynki. Uczniowie także chwalą system, szczególnie za obniżenie poziomu stresu. Choć niektórzy byli zszokowani, gdy był on wprowadzany, dziś nie widzą w nim wad.
System nagradzający
Wprowadzony system jest systemem nagradzającym, jak podkreśla Elżbieta Słowik, nauczyciel matematyki w VI LO w Lublinie. - Nagradza uczniów, którzy chcą pracować i pracują - podkreśla rozmówczyni Programu 1 Polskiego Radia. - Staramy się znaleźć u uczniów to, co jest dobre. Nie karać za to, czego nie umieją. Dlatego nie mają jedynek, natomiast pojawiają się w dzienniku oceny pozytywne za to, czego się nauczyli - zaznacza Elżbieta Słowik.
Czytaj także:
Audycja: Sygnały dnia
Prowadzili: Daniel Wydrych, Krzysztof Świątek
Data emisji: 25.08.2022
Godzina emisji: 7.44
djr
Szkoła bez jedynek… i bez stresu. Czy to możliwe? - Jedynka - polskieradio.pl