Pomysł na CNK pojawił się po pierwszym Pikniku Naukowym, prawie 17 lat temu. Dziś, obok Muzeum Powstania Warszawskiego, jest ono jednym z tych nowych miejsc, które obowiązkowo trzeba zwiedzić w Warszawie. - Te dwa miejsca uzupełniają się. Jedno mówi o historii i tradycji, a drugie o przyszłości i edukacji - powiedział w audycji "Cztery pory roku" Robert Firmhofer.
Jego zdaniem kluczem do sukcesu CNK okazał się pełen pasji i dobrze zmotywowany zespół ludzi. - Wierzą w to, co robią i widzą to na co dzień. "Kopernik" to nie są tylko bardzo dobre eksponaty, ale cały sposób komunikacji z ludźmi - dodał dyrektor CNK w rozmowie z Romanem Czejarkiem.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że CNK daje szanse osobistego zaangażowania. - Uruchamia w naszych mózgach osobny sposób myślenia. Skupiamy się, angażujemy i zaczynamy rozumieć - tłumaczył Firmhofer.
"Kopernik" ujawnił też, że Polacy są otwarci na poznawanie świata. - Często mówi się o rozwoju Polski, o infrastrukturze i drogach. Jednak naszym prawdziwym kapitałem są otwarci na świat ludzie. W ciągu trzech lata przyszło do nas ponad 3 mln osób - przypomniał Firmhofer. Jak podkreślił, w innym kraju CNK mogłoby nie odnieść takiego sukcesu.
Sukces CNK przyczynił się też do tego, że obecnie powstaje Polsce kilka nowych centrów nauki m.in. "Experyment" w Gdyni i "Hewelianum" w Gdańsku. Natomiast w Toruniu, w tym tygodniu, otwiera się "Młyn Wiedzy".
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy Romana Czejarka z Robertem Firmhoferem.
"Cztery pory roku" na antenie Jedynki od poniedziałku do piątku między godz. 9.00 a 12.00.
tj
Urodziny Centrum Nauki Kopernik. Łączy nas Piknik Naukowy - Jedynka - polskieradio.pl