Korzystniejsza gwarancja czy rękojmia?

Data publikacji: 13.10.2015 11:11
Ostatnia aktualizacja: 13.10.2015 14:25
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
, Autor - Glow Images/East News

POSŁUCHAJ

Kiedy możemy skorzystać z prawa odstąpienia od umowy robiąc zakupy w internecie, a kiedy możemy towar reklamować - wyjaśnia Paweł Ratyński z UOKiK (Cztery pory roku/Jedynka)

- Jeśli zdecydujemy się skorzystać z rękojmi, sprzedawca nie może nas odesłać do autoryzowanego serwisu, polecając skorzystanie z gwarancji. Mamy prawo wyboru, z której formy dochodzenia swoich praw skorzystać – mówi Paweł Ratyński z UOKiK.

Jak dodaje gość "Czterech pór roku", gdy kupujemy towar w internecie sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć nam formularz odstąpienia od umowy. Powinien on przyjść razem z paczką. Zwykle znajduje się w kopercie razem z fakturą czy paragonem.

A jeśli w ciągu 14 dni rozmyślimy się z dokonanego zakupu, a nie otrzymaliśmy stosownego dokumentu? Jak powinniśmy się wtedy zachować? Kto pokrywa koszty wysyłki towaru, gdy rezygnujemy z niego? A jeśli towar zakupiony w internecie zepsuje się w ciągu miesiąca? Czy towar zakupiony w internecie reklamujemy tak samo jak ten zakupiony w sklepie? Dlaczego dochodzenie swoich praw w internecie bywa łatwiejsze?

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadził: Roman Czejarek

Goście: Paweł Ratyński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 13.10.2015

Godzina emisji: 9.15

gs/pg

Cztery pory roku
Cztery pory roku
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.